بک لینک چیست و در بهینه سازی سایت چقدر مهم است؟

يکشنبه 10 مرداد 1395
22:31
بک لینک ها

بک لینک چیست و در بهینه سازی سایت چقدر مهم است؟

یکی از داغترین دغدغه های مدیران سایتها و وبلاگها در بخش سئو بحث بک لینک است. در این مقاله از سئو ۷۲۴ قصد داریم این مبحث را به صورت کامل با جزئیات مورد بررسی قرار دهیم.

بک لینک (Backlink) چیست؟
در زبان ساده بک لینک به پیوندهای گفته میشود که از سایتهای دیگر به سایت شما داده میشود. زمانی که از سایت خود به سایت دیگر پیوند میدهید، سایت مقابل از سایت شما بک لینک دریافت کرده است.

بک لینک در سئو چقدر مهم است؟
ارزش بک لینک در سئو میتوان گفت تقریبا مهم است، تجارب نشان داده است سایتهایی که بک لینک های طبیعی، زیاد دارند و در کنار آن محتوای منظم و جدید تولید میکنند، رتبه خوبی دارند.

برای روشن شدن اهمیت Backlink در سئو و بهینه سازی سایت به این مثال دقت کنید:
فرض کنید شما در جلسه ای موضوعی را بیان کردید، و ۱۰ نفر موضوعی را که بیان کردید تایید کردند و به آن رأی دادند؛ سپس فرد دیگری موضوعی را بیان کرد و ۴ نفر به او رأی دادند و او را تأیید کردند. حال حرف شما ارزش بیشتر دارد یا شخص مقابل؟ جواب آشکارست که شما! زیرا افرادی که حرف شما را تایید میکنند بیشتر از شخص مقابل است. بک لینک هم به این صورت است؛ تقریبا مانند رأی میماند، هرچه بک لینکهای شما بیشتر به سایت شما و مطالب شما باشد یعنی اشخاص بیشتری به آن رأی میدهند، آنرا دوست دارند و مورد تاییدشان است، پس رتبه بهتری را خواهید داشت. بک لینک از فاکتورهایی است که رتبه سایت را مشخص میکند.


بک لینک باید خریداری شود؟
اگر به این فکر هستید که با خرید بک لینک در سایتهای با پیج رنک بالا میتوانید قدرت دامین و سایت خود را افزایش داده و رتبه بهتری را بگیرید، سخت در اشتباهید! زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو قدرتمند به راحتی سایتهایی که جهت کسب رتبه بهتر در جستجو اقدام به خرید لینک میکنند را شناسایی نموده و از رتبه آنها میکاهد. البته شایان ذکر است اگر مایلید در یک سایت تبلیغات متنی بدهید، با Nofollow سازی لینک میتوانید دیگران نگران بوجود آمدن مشکلی برای سایت خود نباشید. شاید سوال کنید که اگر بک لینک را خریداری نکنیم پس چگونه میتوانیم به سایت خود بک لینک دریافت کنیم و به این طریق قدرت سایت خود را افزایش داده و رتبه بالاتری را کسب کنیم؟ جواب اینست که شما باید بک لینکها را به صورت طبیعی دریافت کنید؛ یعنی مطالب جدید و کاربردی تولید کنید تا کاربران در سایتها و وبلاگهای خود لینکهای شما را قرار دهند. همچنان از شبکه های اجتماعی میتوانید برای یک لینک بیلدینگ سالم استفاده کنید.

مشخصه های بک لینک خوب و بد چیست؟
در یک کلام میتوان گفت لینکی که شما درخواست گذاشتن آنرا کرده باشید لینک خراب و لینکی که کاربران به میل خود میگزارند لینک خوب گفته میشود. چرا؟ زیرا زمانی که شما جهت گذاشتن لینک خود پول پرداخت میکنید توقع دارید که لینک شما در تمام صفحات نمایش داده شود، کلمه کلیدی مهم سایت شما لینک شود، Dofollow باشد و … پس از مشخصه های لینک بد میتوان به:
– لینک شدن کلمه مهم کلیدی سایت: مثلا اگر سایت در مورد سئو هست، در همه جا به کلمه سئو لینک میشود، این لینک غیره طبیعی و بد اطلاق میگردد، زیرا کاربران معمولا چنین کاری نمیکنند مگر اینکه پولی دریافت کرده باشند.
– لینک شدن سایت در تمام صفحات سایت: این هم یکی از مواردیست که باعث میشود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود، چون کمتر مدیر سایتی حاضر میشود لینک کسی را در تمام صفحات سایت خود قرار دهد مگر اینکه پولی دریافت کرده باشد.
– لینک شدن صفحه اصلی سایت: اگر همه به صفحه اصلی شما لینک بدهند و به مطالب سایت شما لینک ندهند جای نگرانیست، زیرا این مورد هم باعث میشود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود.
– لینک شدن سایت شما در سایت غیرمرتبط به موضوع سایت: معمولا کاربران در سایت خود لینکهایی را قرار میدهند که با موضوع وبلاگشان مرتبط باشد، اگر موضوع سایت شما در مورد بهینه سازی سایت باشد و در آن سایت اسب فروشی را لینک کنید، طبعیست که بک لینک بد است.
– لینک شدن سایت در سایتهای کپی بردار و بی کیفیت: همانطور که سایتهایی بی کیفیت خودشان کیفیت چندانی ندارند، لینکهایی که از آنها به سایت شما ارسال میشود بد است و اگر آن سایتها اسپم باشند حتی باعث میشود در شرایطی به رتبه سایت شما آسیب برساند.
– لینک شدن سایت به صورت مخفی: لینکها را قرار میدهند تا کاربران ببینند و از آن استفاده کنند، ولی زمانی که لینک مخفی باشد و قابل نمایش نباشد، Backlink غیره طبیعی است.
شایان ذکر است اگر در موارد فوق لینک شما Nofollow باشد، هیچ آسیبی رتبه سایت شما نخواهد دید.

بک لینک Nofollow و Dofollow چیست؟
لینکهای Nofollow لینک هایی است که در rel آن مقدار Nofollow باشد، مانند

زمانی که شما لینک سایتی را به این حالت قرار دهید، روبات گوگل از شکستن پیج رنک شما بر روی این لینک خروجی جلوگیری میکند و به راحتی میتوانید تبلیغات متنی به صورت نوفالو در سایت خود قرار دهید. و اما لینکهای Dofollow یا Follow… این مورد برعکس نوفالو است؛ اگر لینکی مقدار rel آن Nofollow نبود، Dofollow یا Follow است و نیاز نیست مقدار Dofollow و Follow را در rel قرار دهید.

تبادل لینک جهت ازیاد بک لینک توصیه میگردد؟
اگر به صورت Nofollow نباشد، امکان بروز مشکل به احتمال قوی است ولی اگر طرفین لینکها را به صورت نوفالو قار بدهند مشکلی از این بابت برایتان پیش نخواهد آمد.


[ بازدید : 109 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خرید بک لینک | سئو و بهینه سازی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]